Tommy Hilfiger: O značce, kterou miluje celý svět

Možná není tak vtíravá jako jiné značky, ale nemůže být pochyb o tom, že ji zná každý milovník módy. Lifestyle brand Tommy Hilfiger založil stejnojmenný newyorský návrhář v roce 1951 a jak už to tak bývá, ani jemu se během budování módního impéria nevyhýbaly pády. K nejzajímavějším momentům však bezesporu patřilo vysílání Saturday Night Live show, ve které se v jeho košili objevila rapová ikona Snoop Sogg. A právě jemu Hilfiger vděčí za masivní rozšíření značky mimo původní cílovou skupinu – bílého Američana ve věku 25 – 45 let. Tommy Hilfiger se nenarodil do rodiny, která by měla tradici v módním návrhářství. Jeho matka byla zdravotní sestra a otec klenotník – ten však, namísto aby syna nabádal k tomu, aby již v raném věku navrhoval náhrdelníky Tommy Hilfiger, ho směroval k vysokoškolskému titulu v inženýrském oboru.

Od malého obchůdku k ikonické značce

Tommyho Hilfigera naštěstí móda zajímala mnohem více než technika a zanedlouho po dokončení střední školy otevřel menší obchod The People's Palace v městečku Elmira. Prodával tehdy populární kalhoty do zvonu a svršky se zvonovými rukávy. Mnohé kousky navíc vylepšil dle svého vkusu a dodal jim na originalitě. Obchod byl nakonec nucen zavřít, protože se v něm hodně flámovalo (Hilfiger zde pořádal hudební akce) a méně nakupovalo.

Líbí se vám? Stylový náramek Tommy Hilfiger je hit. | Foto: www.watch4u.cz

Hilfiger se však snu o prosperujícím fashion businessu nevzdal. Po přestěhování do New Yorku začal znovu a naštěstí pro něj odmítl nabídku na práci asistenta u velikánů Calvina Kleina a Perryho Ellise. Měl vlastní nápady a chystal se je realizovat.

Ve správný čas na správném místě

Strmé stoupání Hilfigerovy hvězdy začalo na líbánkách v Indii, kde se zalíbil textilním magnátovi Mohanu Murjaniovi. Svěřil návrháři vylepšení džín od Glorie Vanderbilt, což se mu povedlo na výbornou. A když na Times Square umstil drzou reklamu, ve které svou značku označil jako jednu ze čtyř nejznámějších hned vedle CK, RL a PE, zájem o produkci Tommy Hilfiger Corporation strmě stoupl. Zákazníci si však módu s červeno-modro-bílým logem zamilovali především pro kvalitu, specifický design a důraz na komfort. Skvělou službu návrháři prokázal mnohé celebrity – kromě zmíněného Snoop Dogga si jeho módu oblíbili také Lenny Kravitz, Rolling Stones či Britney Spears. Ti všichni si oblečení i doplňky jako stylové náramky Tommy Hilfiger velmi oblíbili a často se v nich objevovali na veřejnosti. Hilfiger svou značku sice nevlastní, ale stále se stará o její mladistvou image a určuje její směr.

Publikováno: 17. 06. 2019

Kategorie: Móda a krása

Autor: Nikola Vondrová