Jak si vybrat vhodný franšízový koncept

Franchising se dneska bere jako vstupenka ke svobodě či také jako velká podnikatelská příležitost, kterou by bylo škoda neuchytit za pačesy. Ještě donedávna se však jednalo o něco, co nebylo zrovna důvěryhodné. Češi však jdou s trendy, a to i s těmi podnikatelskými. V případě, že se chcete také dostat do podnikatelského světa, nabízí se možnost zkusit to právě s franšízou. Jenže jak si vybrat ten správný franšízový koncept? Pokud máte podnikavého ducha, ale jste bez vlastního nápadu, pak je pro vás franchising jako stvořený. V případě, že chcete vstoupit do světa podnikání s franšízovým konceptem, je třeba si takový franšízový koncept dobře zvolit. A my vám poradíme, jak na to.

Na výběr máte přes dvě stě značek

I když ještě donedávna byl franchising neznámým pojmem na poli českého byznysu, nyní se jedná o zažitý termín, který lidé s oblibou vyhledávají a podporují. O tom ostatně mluví i jednotlivé franšízové koncepty, které se na českém trhu rozšiřují a rozvíjí rychlostí blesku. Zatímco v roce 2010 bylo na českém trhu kolem sto padesáti značek, nyní je jich minimálně o stovku více. A toto číslo ještě není konečné. Mezi atraktivními franšízami nenajdeme jen franšízy gastronomické, ale také franšízu Extéria Market, která je předním poskytovatelem poradenství v oblasti BOZP a PO.

Jak si vybrat vhodný franšízový koncept

Každá franšíza by měla mít potenciál a budoucnost. Je chybou zachraňovat franšízu, která se už nějaký ten pátek potácí v červených číslech. Raději zvolte takovou franšízu, která to má dobře našlápnuté dopředu. Kromě toho si vybírejte franšízový koncept podle originality. Ta se cení, vždyť na trhu je tolik firem s podobným, ne-li se stejným zaměřením! Vynikejte se svou franšízovou pobočkou. S tímto souvisí ostatně i další bod, na který při výběru klaďte důraz, a sice zjistěte si, jak velkou má daný franšízový koncept konkurenci.

Publikováno: 31. 07. 2019

Kategorie: Finance

Autor: Nikola Vondrová