Franchising se dneska bere jako vstupenka ke svobodě či také jako velká podnikatelská příležitost, kterou by bylo škoda neuchytit za pačesy. Ještě donedávna se však jednalo o něco, co nebylo zrovna důvěryhodné. Češi však jdou s trendy, a to i s těmi podnikatelskými. V případě, že se chcete také dostat do podnikatelského světa, nabízí se možnost zkusit to právě s franšízou. Jenže jak si vybrat ten správný franšízový koncept?
Pokud máte podnikavého ducha, ale jste bez vlastního nápadu, pak je pro vás franchising jako stvořený. V případě, že chcete vstoupit do světa podnikání s franšízovým konceptem, je třeba si takový franšízový koncept dobře zvolit. A my vám poradíme, jak na to.
Na výběr máte přes dvě stě značek
I když ještě donedávna byl franchising neznámým pojmem na poli českého byznysu, nyní se jedná o zažitý termín, který lidé s oblibou vyhledávají a podporují. O tom ostatně mluví i jednotlivé franšízové koncepty, které se na českém trhu rozšiřují a rozvíjí rychlostí blesku.
Zatímco v roce 2010 bylo na českém trhu kolem sto padesáti značek, nyní je jich minimálně o stovku více. A toto číslo ještě není konečné. Mezi atraktivními franšízami nenajdeme jen franšízy gastronomické, ale také franšízu Extéria Market, která je předním poskytovatelem poradenství v oblasti BOZP a PO.
Jak si vybrat vhodný franšízový koncept
Každá franšíza by měla mít potenciál a budoucnost. Je chybou zachraňovat franšízu, která se už nějaký ten pátek potácí v červených číslech. Raději zvolte takovou franšízu, která to má dobře našlápnuté dopředu.
Kromě toho si vybírejte franšízový koncept podle originality. Ta se cení, vždyť na trhu je tolik firem s podobným, ne-li se stejným zaměřením! Vynikejte se svou franšízovou pobočkou. S tímto souvisí ostatně i další bod, na který při výběru klaďte důraz, a sice zjistěte si, jak velkou má daný franšízový koncept konkurenci.