Zdraví a lifestyle

Tipy, jak se zbavit rýmy

Rýma je nepříjemným společníkem především na podzim a v zimě. Ucpaný nos, bolest hlavy a zarudlé oči – však to znáte. Jenomže co když ověřené prostředky pro boj proti rýmě nefungují tak, jak by měly? Možná je nepoužíváte správně. Přečtěte si následující tipy, jak se nepříjemného onemocnění!

Kapky do nosu a předklon

Naši rodiče nás učili, že po aplikaci kapek do nosu bychom se měli zaklonit, aby se tekutina dostala přesně tam, kam má. Naopak odborníci z ORL Nitra radí, abychom dělali pravý opak. Konkrétně bychom se po nakapání kapek do nosu v mírném záklonu měli překlonit, aby se tekutina dostala i do částí nosohltanu a dutin, které rýma ucpává.

S užíváním nosních kapek však zacházejte opatrně. Maximální doba užívání by měla být 5 dní. Pokud bude v užívání pokračovat déle, pocit ucpaného nosu se může zhoršit. Pak raději navštivte lékaře.

Pijte, ale žádný alkohol

Všichni víme, že přísun tekutin je pro naše zdraví nezbytný. Dostatečná hydratace organismu totiž pomáhá našemu tělu lépe bojovat proti infekcím a předejít případnému výskytu dalších zdravotních obtíží. Důležité je ale vědět, jaké tekutiny je třeba přijímat a kterým bychom se naopak měli vyhnout. Zatímco bylinkové čaje jsou více než vítány, nápoje obsahující kofein bychom měli zcela vyloučit, neboť organismus odvodňují.

Se zázvorem to nepřehánějte

Zázvor je vynikající lék proti nachlazení a při jeho užívání platí jednoduché pravidlo – čím více zázvoru, tím silnější účinky. Odborníci z ORL Košice však radí to s jeho užíváním nepřehánět, protože vám snadno může přivodit nepříjemné zažívací problémy.

Antibiotikum z lůna přírody

Na nohy by vás mohla postavit silná česnečka! Česnek je známé přírodní antibiotikum a efektivně působí proti virům a bakteriím. Chlubí se vysokým obsahem síry a zároveň je také bohatým zdrojem argininu, oligosacharidů a selenu – dalších látek, které prospěšné pro naše zdraví. Podle některých studií dokonce zvýšený příjem česneku snižuje riziko vzniku některých druhů rakovin – rakoviny žaludku, tlustého střeva, jícnu, slinivky břišní a prsu. Česnek je také skvělá podpora detoxikace a může „nakopnout“ imunitní systém a snižovat krevní tlak.

Zvýšený příjem vitamínů

Konzumujte především potraviny s vysokým obsahem „céčka“. Odborníci mají sice na to, zda vitamín C při rýmě pomáhá nebo ne, protichůdné názory, čerstvé ovoce a zelenina vám však prospěje i z jiných důvodů.