Pojištění už jedině online, na pobočky chodí čím dál méně lidí

Pandemické roky 2020 a 2021 způsobily mnohé a velkou měrou se podepsaly na aktuální podobě světa. Celá situace mj. přispěla k digitalizaci, která následkem omezení osobního kontaktu nabrala na rychlosti. Co do covidu nešlo, najednou jít muselo. A ti, kteří se dříve online prostředí vyhýbali, ze dne na den už neměli na vybranou.

K digitalizaci došlo napříč obory, od gastronomie přes státní správu až po bankovnictví a pojišťovnictví. Nutno však dodat, že poslední zmíněné, bankovnictví a pojišťovnictví, měly náskok. Internetové bankovnictví není v Čechách žádnou novinkou, stejně tak sjednávání pojištění online.

To nabízí všechny pojišťovny fungující na českém trhu, během koronaviru ovšem zažily boom i internetové srovnávače, které byly do té doby ve vodách internetu až nenápadné.

Srovnávače šetří čas a peníze

Mezi jedničku na trhu patří i internetový srovnávač Klik.cz, který se původně specializoval zejména na pojištění. Mezi nejvíce sjednávané produkty patřilo povinné ručení a havarijní pojištění, v současnosti ale na popularitě získává i například životní pojištění nebo pojištění majetku. „Snažíme se, aby bylo naše uživatelské rozhraní maximálně komfortní. Z průzkumů víme, že lidé dají přednost online prostředí pouze v případě, že bude jednoduché a přehledné. Proto nepožadujeme tolik údajů, ale opravdu jen ty, které potřebujeme pro výpočet pojištění,“ říká Aleš Rothbarth z Klik.cz.

U kalkulačky pojištění vozidel je navíc systém propojen s databází vozidel tak, že stačí vyplnit SPZ a automaticky se doplní údaje jako značka, model nebo výkon. Nespornou přidanou hodnotou srovnávačů je ale hlavně úspora peněz, oproti tomu, že si někteří lidé mohou myslet opak. „Přestože pojištění srovnáváme a následně i zprostředkováváme, zákazníci u nás nezaplatí více než při sjednání napřímo. Disponujeme i neveřejnými nabídkami a dovedeme najít ten nejvhodnější produkt. Každou nabídku posuzujeme individuálně podle zadaných parametrů a při sjednání pojištění přes nás lidé ušetří i tisíce korun ročně,“ doplňuje Rothbarth.

Méně zákazníků na pobočkách

Nadále tak dochází k odlivu lidí z kamenných poboček pojišťoven, a v Klik.cz registrují čím dál větší zájem o srovnání i jiných finančních produktů. Srovnat si lze například energie či půjčky, v obou případech srovnávač bere v potaz ty nejdůležitější a největší poskytovatele na trhu. „Co se týče energií nebo půjček, je potřeba říct, že zde figurujeme opravdu jen jako srovnávač a konečný produkt si klienti následně řeší s danou institucí. Z naší pozice můžeme sjednat jen pojištění. Pro případné otázky ale máme k dispozici velký tým specialistů, kteří zákazníkům pomohou vybrat ten správný produkt. Snažíme se šetřit nejen peníze, ale i čas, kterého je kolikrát opravdu nedostatek,“ uzavírá Rothbarth za Klik.cz

Publikováno: 04. 04. 2022

Kategorie: Finance

Autor: Nikola Vondrová