Podnikání a práce

Internetová reklama má smysl. Ale nezavrhujte kvůli ní reklamní předměty

Podnikat bez reklamy, to je jako mrkat na děvče ve tmě. Tuto známou větu, kterou má dnes na mysli každý marketingový specialista, kdysi pronesl Stuart Henderson Britt. A měl ostatně pravdu, ten chlapec! Pokud chcete jakožto podnikatel vyhrát konkurenční boj, je třeba investovat do propagace. Bez ní to zkrátka nepůjde. Jestli však vytvoříte reklamní kampaň, rázem přilákáte nejen nové zákazníky, ale také si udržíte ty stávající. A to je klíčové, nemyslíte?

V současné době nám reklama nabízí mnoho možností. Můžeme si natisknout své logo na hrníček nebo propisku, kterou poté pošleme dál. Můžeme si nechat natisknout efektivní reklamní letáky, které vyvěsíme po obci na nástěnky. Nebo si můžeme spustit reklamu na internetu.

I když je opravdu mnoho možností a způsobů, jak lze propagovat společnost, řada marketingových specialistů sází ryze na internetovou reklamu. Ano, je to sice efektivní způsob, jak zpropagovat firmu, ale na druhou stranu by se kvůli internetové reklamě neměly zavrhovat třeba reklamní předměty.

Každá reklama k jinému účelu

Při tvorbě efektivní reklamní kampaně jsou důležité tři kroky, a sice prvně si musíte stanovit cíl reklamy. Chcete, aby reklama přinesla nové zákazníky nebo jen chcete dostat firmu do povědomí lidí? Nebo se má zvýšit sledovanost sociálních sítí či chcete ryze zvýšit zisky? Ujasnění správného cíle je prvním klíčem k úspěchu. Poté je důležité definovat si cílovou skupinu, a nakonec vybrat si ideální propagační médium.

Obecně platí, že každá reklama je k jinému účelu. Zatímco reklama na internetu pomůže zvýšit návštěvnost vašich webových stránek, reklamní předměty zase zvyšují povědomí o firmě. Vyberte si tu správnou reklamu podle toho, jaké cíle jste si definovali a kdo je vaší cílovou skupinou.

Ne všechny oslníte internetovou reklamou

Ano, i cílová skupina má vliv na to, jaký typ reklamního média vlastně zvolíte. Ne všechny zkrátka oslní internetová reklama. Vezměte si například seniory – ty je třeba oslovit jinak než reklamním bannerem, kterého si stěží všimnou nebo který nezaregistrují vůbec, protože to s internetem “neumí”.