Zdraví a lifestyle

Jak na tvrdší erekci? Tipy, které fungují!

Chce-li mít muž tvrdší erekci, může mu pomoci změna životního stylu a stravování, užívání kvalitních doplňků výživy a užívání některých léků. Pomoci může také komunikace se sexuálním partnerem a řešení případných psychologických a emocionálních problémů.

V některých případech mohou být přetrvávající erektilní potíže příznakem základního emočního nebo zdravotního stavu.

Tento článek se zaměřuje jen na některé možnosti, které pomohou zlepšit erektilní dysfunkci a kdy navštívit lékaře. Ve skutečnosti se nabízí daleko více řešení, díky kterým se může do života opět vrátit tvrdá erekce.

Zdravé stravování

Strava, která podporuje zdraví srdce, může také pomoci podpořit správnou funkci penisu. Stejné rizikové faktory pro srdeční choroby, jako jsou obezita a vysoký krevní tlak, mohou také zvýšit pravděpodobnost erektilní dysfunkce. Mnozí lidé proto vnímají zdravý jídelníček jako nejlepší lék na erekci,

Potraviny, kterým je třeba zabránit

Odborníci doporučují vyhnout se následujícím potravinám na podporu erektilní funkce:

  • Potraviny s vysokým obsahem nasycených tuků,
  • potraviny s vysokým obsahem sodíku,
  • nadměrnému množství alkoholu.

Pravidelný pohyb

Výzkum naznačuje, že pravidelné cvičení může zlepšit sexuální reakce, zatímco nedostatek fyzické aktivity může nepříznivě ovlivnit erektilní funkci.

Cvičení zvyšuje průtok krve do penisu i do zbytku těla. Muži by proto měli usilovat o to, aby měli každý den minimálně 30 minut pohybu.

Komunikace se svým sexuálním partnerem

Emocionální a psychologické faktory mohou mít vliv na sexuální výkonnost. Pokud neexistuje žádný základní zdravotní stav ovlivňující erektilní funkci, mohou být příčinou psychické a emoční faktory.

Mohou to být například:

  • Nešťastné nebo traumatické předchozí sexuální zážitky,
  • nedostatek přitažlivosti pro partnera,
  • pocit úzkosti nebo tlak na dobrý sexuální výkon.

Úzkost ze sexuálního výkonu je častou příčinou sexuálních problémů. I když zatím nebyl proveden velký výzkum potenciálních způsobů léčby, může pomoci behaviorálně kongitivní terapie či meditace.

Rozhovor se sexuálním partnerem o jakýchkoli problémech může pomoci zlepšit erektilní funkci a zmírnit tlak, který dotyčný cítí.

Návštěva sexuálního terapeuta s partnerem nebo bez partnera může také pomoci lidem vyřešit jakékoli problémy.

Zkoušení nových věcí

Mnohé zdroje naznačují, že zkoumání nových přístupů k sexu může mít pozitivní vliv na erekci.

Například následující věci mohou člověku pomoci dosáhnout a udržet tvrdší erekci:

  • Kroužek na penis,
  • menší fokus na sexuální výkon a naopak soustředění se na příjemné pocity,
  • hra na hrdiny či netradiční předehry pro zvýšení vzrušení.

Snížený příjem alkoholu

Alkohol snižuje sexuální citlivost a ztěžuje dosažení a udržení erekce. Nadměrná konzumace alkoholu může snížit sexuální odpověď. To může časem vést k erektilní dysfunkci.

Omezení – a ještě lépe úplné vyloučení alkoholu může pomoci zlepšit erektilní funkci.